Wedstrijdreglement

Wedstrijdreglement.

Jaarlijks organiseert de Wedstrijdcommissie een aantal wedstrijden voor leden van H.S.V. De Duivelskolk. De
wedstrijden zijn er voor de gezelligheid en ter bevordering van het contact tussen de leden. Gezonde competitie wordt gecombineerd met tolerantie en wederzijdse hulp.

Wedstrijden worden in het nieuwe grindgat gehouden tenzij het niet verantwoord is vanwege een te hoge waterstand. Als dat het geval is, wordt uitgeweken naar het oude grindgat. Als dat ook niet mogelijk is, wordt een nieuwe datum vastgesteld door de wedstrijdcommissie.

Er worden drie wedstrijden gehouden. Deelname kost € 15.00 in totaal, te betalen voor aanvang van de eerste wedstrijd. Hengelkeuze en manier van vissen is vrij, maar er mag niet met kunstaas gevist worden.
Loten is om 7.00 uur, vissen van 7.30 uur tot 12.00 uur. Hierna wordt de gevangen vis gewogen en los gelaten. Karpers worden direct na vangst gewogen en terug gezet. De wedstrijdcommissie kan besluiten om tussentijds de vis te wegen, bijvoorbeeld als er erg veel vis wordt gevangen. In dat geval wordt de wedstrijd stil gelegd en wordt de gevangen vis van alle deelnemers gewogen, waarna de wedstrijd wordt voortgezet. Tijdens het wegen mag dus niet gevist en gevoerd worden.
De eindstand over de drie wedstrijden wordt bepaald op basis van het gevangen gewicht.
De prijs uitreiking vind plaats na de derde wedstrijd op de parkeerplaats.

De Snertwedstrijd vindt plaats in het Mun in Appeltern. Hier bedragen de kosten van deelname € 10.00, voor aanvang te betalen.
Bij de Snertwedstrijd is het vissen zonder weerhaak verplicht!
Het loten is om 7.30 uur en we vissen van 8.00 uur tot 15.00 uur.
Rond 12.00 uur is het pauze voor het eten van de heerlijke snert die door het Mun gemaakt wordt. Na de lunch wordt de gevangen vis gewogen en weer terug gezet. Lunch en wegen van de vis zal in totaal ongeveer 1 uur duren en in die tijd mag er niet gevist en gevoerd worden. Er wordt een seintje gegeven als er weer gevist mag worden. Als de wedstrijd is afgelopen wordt de gevangen vis weer gewogen en terug gezet. De eindstand wordt bepaald op basis van het gevangen gewicht. De prijsuitreiking is in het restaurant van het Mun onder het genot van een drankje, aangeboden door de vereniging.

Waar het Wedstrijdreglement niet in voorziet, wordt beslist door de Wedstrijdcommissie.

Vastgesteld door Wedstrijdcommissie en goedgekeurd door bestuur H.S.V. De Duivelskolk,

Weurt, 17 november 2021