Controleurs Duivelskolk

Vanaf 2023 zullen twee nieuwe, gecertificeerde controleurs namens het bestuur van de Duivelskolk regelmatig bij het Oude en het Nieuwe grindgat te vinden zijn.

Jacques Bastiaans (rechts) en Bart van Aar (links) wonen beiden in Weurt en zijn al vele jaren lid van onze vereniging. Eind 2022 hebben zij de online cursus gevolgd en meegedaan met de trainingsdag bij Sportvisserij Nederland.

Als ambassadeurs van onze vereniging is het de eerste taak van Jacques en Bart om het sportvissen te promoten en sportvissers te helpen bij hun hobby. Maar tegelijkertijd zijn ze ook bevoegd om te controleren of de sportvissers toestemming hebben om te vissen in ons water. Alle sportvissers zijn dan ook verplicht de vispas te tonen aan de controleurs.

Uiteraard kunnen Jacques en Bart zich met de controleurspas identificeren. Bij overtredingen zijn de controleurs bevoegd om de vispas in te nemen.