Huishoudelijk Reglement Controles

Huishoudelijk Reglement H.S.V. De Duivelskolk.

Goedgekeurd en vastgesteld door de ledenvergadering 14-04-2023

Algemeen:
1.Het Huishoudelijk Reglement is aanvullend op de statuten van de vereniging.
2.Het Huishoudelijk Reglement wordt vastgesteld door de ledenvergadering en wordt gepubliceerd op de website.
3.Dit Huishoudelijk Reglement bepaalt de wijze waarop controles worden uitgevoerd en de gevolgen bij overtredingen.

Controle:
1.Het bestuur stelt controleurs aan die een training volgen bij Sportvisserij Nederland.
2.De controleurs kunnen zich identificeren door hun Controleurspas, uitgereikt door Sportvisserij Nederland.
3.De controleurs zijn bevoegd om personen die vissen in het Oude Grindgat en het Nieuwe Grindgat te vragen naar hun bewijs van lidmaatschap, de vispas.
4.Daarnaast zijn de controleurs vooral ook ambassadeur van H.S.V. De Duivelskolk en handelen daarnaar.
5.De controleurs leggen alle resultaten van de controles vast in het programma RCS van Sportvisserij Nederland.
6.Alle leden zijn verplicht het bewijs van lidmaatschap te tonen aan de controleurs als deze daarom verzoeken.
7.Alle leden dienen zich te houden aan de voorwaarden die gesteld zijn aan de Vispas door Sportvisserij Nederland en dit huishoudelijk reglement.
8.Indien bij controle blijkt dat leden zich niet houden aan de voorwaarden die gesteld zijn aan de Vispas of aan dit huishoudelijk reglement, is men verplicht om de aanwijzingen van de controleurs hieromtrent op te volgen.
9.Bij bijzondere overtredingen zijn de controleurs bevoegd om de vispas in te nemen. Het gevolg hiervan is dat men geen toestemming meer heeft om te vissen.
10.Bijzondere overtredingen op basis waarvan de vispas door de controleurs kan worden ingenomen zijn:
a.De derde keer dat een overtreding bij deze persoon wordt geconstateerd,
b.Het vissen met levend aas,
c.Het vissen met méér dan 3 hengels.

Sanctie bij inname van de vispas:
1.De sanctie wordt door het Bestuur bepaald. Het bestuur kan kiezen uit:
a.Geen sanctie,
b.Het geven van een mondelinge of schriftelijke waarschuwing,
c.Een schorsing voor een bepaalde periode,
d.Intrekken van de Vispas.
e.Intrekken van de vispas en melding hiervan aan Sportvisserij Nederland, wat als gevolg heeft dat de persoon ook bij een andere hengelsport vereniging geen lid kan worden.